19 Kasım 2007 Pazartesi

Tüm Yönetemeyen "Direktör" yada isimleri her neyse onlar için!

Aynı zamanda iş arkadaşım olan Ayça, bugünkü yazısında ikimizin de işlerimizden soğumamıza neden olan şahıs için yapmış olduğu yazıyı okuyunca, ben niye daha önce buraya içimi dökmedim acaba diye düşündüm. Birilerinin okuyup okumaması artık çok da önemli değil çünkü maalesef neredeyse bütün şirketler aynı politikayla yürüyor ve siz çalışanlar buna ya ayak uydurmak zorunda kalıyorsunuz ya da şansı olan çekip gidiyor.
Ben, Ayça ve daha bir sürü kişi dayanamayıp gidenlerdeniz, tabi ki bu durumda şanslı kesimdeniz.
4 yıl boyunca büyük bir istekle çalıştığım iş yerimden, "yönetemeyen yönetici" yüzünden ayrıldım.
Benim için de iş hiç bir zaman amaç olmadı ama standartlarımın devamı için çalışmam gerekiyordu ve severekte 4 yıl devam ettim. Bu süre zarfında 3 kere terfi aldım yani yönetici değişimi olmadan önce performansımdan memnun olmayan yokmuş. Fakat maalesef her iş bileni yada bizim durumumuzda işi bilmeyen yönetici/ direktör v.s olarak başa geliyor. Sebep tanıdıklık, sebep "Hadi bak ben bu şirkette işe başladım sen de katıl ekibimecilik ..."
Bazı insanları 40 tane koçluk eğitimine de gönderseniz insan yönetmeyi, yönlendirmeyi, çalıştırmayı, bu çalışmanın karşılığını vermeyi (ama moral olarak ama maddi olarak) ekip olmayı, karşındakini İNSAN yerine koymayı, değer vermeyi öğretemezsiniz ama bu kişiyi başa getirebilirsiniz!Hadi getirdiniz 1 ayda 4 kişi istifa edincede mi birşeyleri değiştirmeyi düşünmediniz!Düşünmediniz ki bizler farklı kulvarlardayız şu an!
Ama kaybedenler bizler değiliz! Kaybedenler sizsiniz, şirketler, direktörler, yöneticiler...

Benim de sorularım var:

Bir direktör, çalışanı yakınını kaybettiği zaman başın sağolsun demesi mi doğrudur yoksa vefattan 1 hafta sonra ayağına, odasına çağırıp mı söylenmelidir?
Bir direktör özel işleri için çalışanını oda oda koşturmalı mıdır yoksa çalışanlarının gözü önünde düşüceği konumu hesap edip kendi işlerine kendi mi koşmalıdır?
Ben direktör olsaydım,benden "yeni bir iş istiyorum, yeni bir kan" diye peşimde koşan kişiyi en iyi şekilde değerlendirirdim.Hadi değerlendiremedin,bu kişi kurumundan memnun olduğu için başka bir departmana geçerken, yeni işi ve yeni yöneticiyi küçümseyen laflar ederlirmiydi? Bir de üstüne "Kalsaydın sana şu kadar zam yapacaktım diyerek daha da alçalınabilinir mi? Ve dahada kötüsü madem kurumdan değil, departmanından ayrılıyorsun o kadar kolay olurmu öyle hemen geçemezsin 2 ay süründürürsünüz beni değil mi, birde üstüne formül üretirsiniz 3 gün gel burada çalış 2 gün git orada çalış ama tek kişilik maaşını da al.Hadi yaaa!!
Kimse bana da 4 yılıma, 4 yılımı sorunsuz ve temiz iş çıkarmama karşılıkta teşekkür etmedi. Artık umrumda da değil zaten.
Bu liste çok uzar ama ayrılalı 1 yıla yaklaşmış biri olarak bu listeyi çoğaltıp ne tekrar sinirimi bozacağım ne de o kişiye prim vereceğim.
Son birşey!
Her yerde yönetici ve direktörü hakkında atıp tutan fakat herkes arkası döndükten sonra onların peşinde el pençe divan duranlar! Kafanızı akşam yastığa nasıl koyuyorsunuz bilemiyorum, sırf para ve mevki hırsı için haysiyetinizi sattığınızı, onurunuzu yerler altına aldığınızı nasıl göremiyorsunuz onu da bilemiyorum. Allah bu gibi kişilerin yolunu açık etsin. Sizin gibi insanlara tavsiyem: ya ortalık yerde kötülemeyin, ya da kötülediğiniz kişilerin eteklerinde gezmeyin bu zavallıktır!
Bir de çocuğu için, yaşamını sürdürmek için, para-mevki hırsı olmadığı halde çalışmak zorunda olanlar var tabiki onlar için tek dileğim bizler kadar şanslı olmaları bir gün..
Çünkü dışarda çok daha stressiz, huzurlu, mutlu günler yaşanıyor.
Son 6 aydır eşimi her gün güler yüzle kapıda karşılıyorum.Sebepsiz yere çıkan bağırışmaların ve bunun gibi yüzlercesinin sonu geldi. Evimde ve kendimde büyük değişimler var. Maalesef arkadaşlarımı ve her öğlen 15 dk.lık kahve eşliğindeki sohbetleri çok özlememe rağmen, hayatımın son 4 yılı hiç yaşanmamış gibi :) bu da HARİKA!!
Allah hepinizi "YÖNETEMEYEN DİREKTÖRlerden UZAK TUTSUN!

5 yorum:

www.lezzetaski.com dedi ki...

Meltem ciğim yazdıklarının hepsi o kadar doğru ki. Hepsi görmeye alışkın olduğumuz şeyler. Ne yazık ki iş hayatının da çivisi çıktı diğer herşeyin ki gibi. Benim eşimin direktörü de aynen öyle. Düşünsene Geçen Ağustosta dedem vefat etti ve ben o zaman 5,5 aylık hamileydim.APar topar yola çıktık. Allahtan eşim seneilk izindeydi. Mİnübüste eşimin direktörü aradı. Bir sorun var hemen gel diye! DÜşünsene eşim herşeyden önce senelik izinde.Eşim de cenazemiz var İzmite gidiyoruz dedi. O da cenazeden sonra dönemez misin İstanbul a gibi birşeyler söyledi. EŞimde hayır diye cevabı yapıştırdı. Ertsi gün geleceğini söyledi. Bİz cenaze evinde 1 gece bile kalamadık. Karnım burnumda öğlen 1 de İzimite gidip akşam 6 da döndük. Zaten ondan sonra hamileliğim hep sorunlu geçti. O gün dönmeyip bir gece dinlenseydim böyle olmayacaktı. İşte bu da bir hödük. Daha ne söylenirki. Üstalik de kadın. Kusura bakma ama kadın yöneticiler daha kompleksli ve başarısız. Kadınlardan yönetici olmaz.Tabiatları müsait değil.İstisnalar vardır mutlaka ama geneli böyle....Öpüyorum...

Meltem :-) dedi ki...

Handecim, bayan yönetici konusunda da çok haklısın. Ben inan erkek yöneticide bu kadar sorun görmedim. Eşinin durumuda benimkine çok benzemiş. Bu insanlarda yakınlarını kaybediyorlar ama nasıl bu kadar taş kalplice bakabiliyorlar duruma anlamak mümkün değil.
Her neyse gerçekten herkesi bunlardan korusun Allah. Sevgilerimle canım

Alpay Ogus dedi ki...

allahtan önce bence kişi kendini korusun.

Bu türde kötü durumlarda yöneticilere verilebilecek nadide bir cümle arşivinesahip bi milletiz. Bizzat ben birkacını(ezberimde bile zor tuttuğum bir kaçını )yöneticilerime kullandım. Çok konforlu oluyor. Tecrübe ile sabittir. Bu küfürlerden sonra daha bir yumuşak oluyorlar. Şöyle soba yanından geçmiş tereyağ kıvamına dönüşüyorlar.

Deneyin deneyin
memnunn kalacaksınız
:)

alpay oğuş

Meltem :-) dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Meltem :-) dedi ki...

:)))
Bazen bende geriye dönüp " niye şunuda demedim acaba" diye üzülüyorum ama ben kendimce en iyi cevabı arkamı dönerek verdim haa onlar anlar anlamaz bilemem zaten ne anlamışki şimdiye kadar bu tavrı anlayacak ama ben en onurlu davranışı yaptım ve kafamı her gece çok rahat koyuyorum yastığa, kimsenin elini eteğini öpmedim hiçbir patronla iş harici diyaloga girmedim bunlar benim getirilerim
ama eminim bir iki küfür banada iyi gelirdi Alpay:) Çok teşekkürler ziyaretin için..Ayça da benim gibi iş konusunda eşinin sonsuz desteğini almış biri ve inan okadar önemli ve güzel bir şey ki.. umarım tüm eşler sizin gibi zor durumda kalan eşlerine destek olurlar..