Lilypie Breastfeeding PicLilypie Breastfeeding Ticker

16 Haziran 2007 Cumartesi

Biliyorum yine ara verdim ama bazen gün nasıl bitiyor anlayamıyorum. Öncelikle 4 yıldır sürdürdüğüm işimden ayrıldım, kısa bir süre çalışırken yapamadığım şeyleri ve gidemediğim yerlere gittim ama boş bir gün geçirmeye alışık olmadığım için yine çalışmaya başladım bu süre zarfında da maalesef siteyle ilgilenemedim.

Ailem için ne zamandır bir sofra düzenlememiştim, en son güzel bir balık sofrası ve mezeleri hazırladım. Ana yemeğimiz levrekdi...Mezeler: patlıcan ve semizotu salatası, soğan halkaları üzerine sunduğum lakerda, karides ve fava idi... Bu mezelerden özellikle denemenizi tavsiye ettiğim fava ve güvençte sunulan karidestir.

Fava

Malzemeler:
  • 2 su bardağı kuru iç bakla
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 1 adet orta boy patates
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 kahve fincanı sızma zeytinyağı
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 3 su bardağı su
  • 1 adet taze yeşil soğan
  • 1 demet dereotu

Üzeri için: 5-6 yemek kaşığı sızma zeytinyağı

Hazırlanışı:

Kuru baklayı iyice yıkadıktan sonra üzerine 5 su bardağı su koyarak 4-5 saat kadar ıslatın. yıkayıp süzdüğünüz baklayı orta boy bir tencereye koyarak dörde böldüğünüz soğan ve patatesi ekleyin. Tozşekeri ve tuzu ilave ettikten sonra tencereye 3 su bardağı su ekleyip, ara sıra karıştırarak 20- 25 dakika kısık ateşte pişirin. Yumuşayan baklayı el blendrından geçirin ve diğer tarafta ince ince kıyılmış olan taze soğan ile dereotunu ekleyerek soğumaya bırakın.

Buzdolabında en az 4-5 saat bekleterek katılaşmasını sağlayın.Servise sunmadan önce üzerine zeytinyağı dökün, dilerseniz kapari serpiştirip de sunabilirsiniz.

Güveçte Karides


Malzemeler:

  • Dondurulmuş karides
  • Pulbiber
  • Karabiber
  • Tuz
  • Tereyağı
  • 2 diş sarımsak

Hazırlanışı:

Teflon bir tavada tereyağını erittikten sonra ince ince dilimlenmiş sarımsakları ve yıkanıp, ayıklanmış karidesleri ilave ettikten sonra tüm baharatları istenilen oranlarda ekleyin ve yarım dakika ateşte tutun.Ateşten alır almaz önceden fırında ısıtmış olduğumuz güvençlere karidesleri ekleyin, dilerseniz yarım dakikada fırında bekletin. Dondurulmuş karidesleri özellikle ateşte fazla tutmamanız gerekir çünkü çok çabuk sertleşirler.

Hiç yorum yok: