Lilypie Breastfeeding PicLilypie Breastfeeding Ticker

25 Aralık 2006 Pazartesi

Un Helvası


2 ay önce birtanecik köpeğimi kaybedince madem her gidenin arkasından yapılan bir adet bende köpeğim için hayatımda ilk kez un helvası yaptım. Helvayı dağıttım herkes lezzetine, şeker oranına bayıldıklarını söylediler.Ben de şimdi neden gidenin arkasından yapıldığını anlamış oldum çünkü oldukça zahmetli ve el yoran bir tatlı ama nedendir bilinmez insan bir yandan da huzur buluyor. Sonuç olarak herkesin yapımını çok iyi bildiği bir helva ama yinede benim vermiş olduğum oranlarla da denemenizi tavsiye ederim.




Un Helvası


Malzemeler:

  • 125 gr.margarin (tereyağ daha lezzetli oluyor)
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı su
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı un
  • 2 çorba kaşığı dolmalık fıstık

Hazırlanışı:

Süt, su ve şekeri bir kasede şekerler eriyinceye kadar karıştırılır. Tereyağ eritildikten sonra elenmiş olan un ile kavurmaya başlanılır.Kavrulan un koyu pembe bir kıvama geldikten sonra fıstıklar ilave edilir ve bir süre de fıstıklar ile birlikte kavurmaya devam edilir. Kavurma işlemi tamamlandıktan sonra hazırlanmış olan süt, su ve şeker karışımı bir yandan tahta kaşık yardımı ile karıştırılırken yavaş yavaş ilave edilir. Un helvası tencereye yapışmayacak hale geldikten sonra kaşık yardımı ile servise hazır hale getirilir.

Hiç yorum yok: