Lilypie Breastfeeding PicLilypie Breastfeeding Ticker

12 Şubat 2008 Salı

GENÇLİĞE HİTABE!

Önceleri günlerce haber seyretmemeyi denedim, çünkü her açtığımda içim acıdı. Ne kadar büyük oyunların ortasında kalışımızı görmek istemedim çünkü her yeni Atatürk' e ve Laikliğe atılan darbe karamsarlığa götürmeye yetiyordu. Ama bu şekilde kafaları kuma gömerekde olmaz dedim inatla içimden bildiğim bütün bedduaları ede ede izledim. Yeri geldi tepkimi hem yazılı hem tüm sivil toplum kuruluşlarının oluşturduğu mitinglerde yerimi alarak, bayrağımızı sallayarak yürüdüm, Cumhuriyet Bayramlarını kaçırmadım. 6 yıl önce ilk darbeler vurulurken göremeyenler, sadece "bu yıl hiç zam gelmedi başımıza, memnunuz yani hükümetten" zihniyetiyle oy veren ülkenin çoğu aç aynı zamanda beyinden yoksun zavallıların başa getirmesiyle bu hale bugün gelindi. Yeni yeni uyananlar belki var ama sanmayın ki bu son, daha neler gelecek başımıza.
Ve ben bugün artık ilk defa bu ülkede geçirdiğim günlere, Atatürk bilgileriyle dolu okul hayatıma yanmadım, bugün ilk defa içimdeki bebeğim için üzüldüm.
Çünkü bu bebek okula başladığında ders kitabının ilk sayfasında "Gençliğe Hitabe" olmayacak, muhtemeldir ki "İstiklal Marşı" da olmayacak. Tarih kitapları Atatürk' den şööyyle bir bahsedip geçecek, o da belki?

Bu milletin aç insanlarını çok iyi bilen biri başta olduğu sürece, memleket aç insanla dolu olduğu sürece, sen onlara sadece seçime 1 ay kala erzak verip birde bilerek zamları az tuttuysan bitti gitti zaten, kazandın demek.

Tek bir Allah' ın kulu da "Ulan bu hale nasıl geldik hepimiz mi unuttunuz demediği sürece, şu an Hür, Bağımsız yaşıyorsanız sadece O' nun sayesinde olduğunu nasıl unutursunuz demediği sürece, O' nun ileri görüşlülüğü sayesinde, ülkesini diğer medeniyeti yakalamış ülkelere yaklaştırmak için o dönemin ki en bağnaz insanlarla dolu o dönemde bile kılık-kıyafet devrimini gerçekleştirebilmiş birini nasıl unuttunuz demediği sürece, siz şu an sadece ABD için çalışan ve ülkesini bölen bu adamın ilk büyük iç karışıklığa sebep olacak hareketini, bizi taaaa o bağnaz döneme çekmek için uğraşan adama prim vermeye devam edin.

Ama ben bilinki bu ülkede yaşadığım sürece hiç bir ders kitabında yer almasada çocuğumu Atatürk' ün izinde yürümeyi öğreteceğim. Onu, "Tek Adam" kitabıyla, "Sarı Zeybek" belgeseliyle, elimde Atatürk' e dair ne bilgi varsa hepsini anlamasını sağlayacağım. Bu ülkeye hıyanet eden de elbet Allah' a verecektir hesabını.

Daha ben ne söyleyeyim ki Atatürk yıllar önce bugün başımıza gelecekleri çok iyi bildiği için bu hitabe var. Ve lütfen bir kere daha okuyun ve hatırlayın, özellikle kalın yazılmış olanları!

GENÇLİĞE HİTABE

Ey Türk gençliği ! Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk Cumhuriyeti'ni, ilelebet muhafaza ve müdafaa etmektir.
Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur. Bu temel, senin en kıymetli hazinendir. İstikbalde dahi, seni bu hazineden mahrum etmek isteyecek dahilî ve harici bedhahların olacaktır. Bir gün, istiklâl ve Cumhuriyet'i müdafaa mecburiyetine düşersen, vazifeye atılmak için, içinde bulunacağın vaziyetin imkân ve şerâitini düşünmeyeceksin! Bu imkân ve şerâit, çok namüsait bir mahiyette tezahür edebilir. İstiklâl ve Cumhuriyetine kastedecek düşmanlar, bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibiyetin mümessili olabilirler. Cebren ve hile ile aziz vatanın bütün kaleleri zaptedilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. Bütün bu şerâitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. Hattâ bu iktidar sahipleri, şahsî menfaatlerini, müstevlîlerin siyasi emelleriyle tevhid edebilirler. Millet, fakr ü zaruret içinde harap ve bîtap düşmüş olabilir.
Ey Türk istikbalinin evlâdı! İşte, bu ahval ve şerâit içinde dahi vazifen, Türk istiklâl ve Cumhuriyetini kurtarmaktır! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur!

Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK
20 Ekim 1927

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Harika bir yazı...Üzerine yorum yapamayacağım. Tamamen katılıyorum...Durum içaçıcı değil...Çocuklarımıza üzülüyorum...

Adsız dedi ki...

harikayorum üzerine yorum yapamayacağım tamamen katılacağım durum içaçıcı değil çocuklarımıza üzülüyorum bu yorumu kimyazdıysa katılıyorum oyüzden aynısını yazdım