Lilypie Breastfeeding PicLilypie Breastfeeding Ticker

1 Mart 2009 Pazar

Dr.Kadir Tuğcu-3

Tolga geçtiğimiz cumartesi bir aşı ve kontrol daha geçirdi. Geçen muayenelerde sadece aşıdan sonra ağlarken bu sefer sanırım hatırlamalar başladı ve daha boyu ölçülürken çığlık atmaya başladı:(
Geçen aya göre kilo almış olsada hala yaklaşık 400-500 gr eksiği var. Bunda benimde payım olabilir, midesi çok genişletmemek adına bir öğünde 150 cc yi geçmemiştim artık bunu en az 180 e çıkarttım ama biraz zor oluyor çünkü Tolga' da fazlasını kabul etmiyor. Kilosu 7.240 boyu hala aynı ay grubuna göre 2 cm uzun, 68 cm.
Benim için genel anlamda sağlıklı olması yeterli bir kriter açıkçası gr.larla uğraşmıyorum ama öğünleri arttırdım.
Gelelim bu ayki soru listeme.

Tolga artık 6 aylık mama sandalyesine yada koltukta gönül rahatlığıyla oturtabilir, ayaklarının üzerine bastırabilir miyim?
-Hiç bir sakıncası yok, omurga bu kiloyu çok çok rahat taşıyacak surumda, hatta başından beri oturtabilirdin...

Yürüteç ve tavana asılan hoppalaların erkek bebeklerden zararlı olduğu söyleniyor?
-Hiç bir zararı yok, erkek testisleri altta değildir, zaten böyle bir sıkıntı olsa bebek o acıya dayanamaz ağlar, hoppalayıda aşırı zıplayıp düşmedikçe sorun yok kullanabilirsin.

Tanıdığım bazı bebeklere dokturu demir ilacı vermiş, siz Tolga' ya vermeyecek misiniz?
-Demir ilacı bebekler için eğer kan testi sonucu çok büyük bir düşüş yoksa verilmesinin zararı var, bunu veren doktorlar da şarlatan :/
Demir ilacı alan bebekler, dışardan bir mikrop aldıklarında hastalığı iki katı ağır yaşarlar ayrıca demir ilacı alan bir çocukta doğuştan Akdeniz Anemisi hastalığı varsa o bebeği zehirler bir de yine bu ilacı alan bebekler de lösemi hastalığının teşhisi zordur. Yani kan testi yapılmadan bir bebeğe demir ilacı vermek çok çok tehlikeli.

Tolga' ya inek sütü vermiştiniz ama yaklaşık 2,5 gün kabızlık çekti ne yapmalıyım?
-Sadece bütün gün inek sütü verme, bir öğünde normal ne içiyorsa o kadar sulandırmadan ver ertesi gün yine bir kere, normal tuvalete çıkmaya alıştıysa bu sefer iki öğüne çıkar bu arada mama ve anne sütüne devam ama inek sütünün miktarı artınca mamayı kes. Bu ay da sadece süte alıştırmayla geçsin çünkü süte alışınca vereceğim ek gıdalar hep sütle yapılan şeyler olacak.

Ben size danışmadan yoğurt ve elma püresi veriyorum günde bir kez...
-Sorun yok ama bence ilk inek sütüne alıştır diğer gıdalara çorba vs. acele etme hepsine sıra gelecek.

Tolga' da çok sık gözlerini ovuşturma durumu var gözlerde bir sorun mu var?
-Farkedemediğiniz ölçüde kısa süreli bir nezle- grip geçirmiş olabilir, o esnada da yapar.

Geçtiğimiz iki gün üstüste kakasında siyah,ince,kıvrımlı bir şeyler gördüm o gün iki kaşık muz ve elma püresi vermiştim bununla mı ilgili yoksa parazit gibi birşey midir?
-Bu meyvelerdeki posalardan olur, gayet normal.

Son zamanlarda bir de çorba vs. gibi şeyleri bebeğe vermeden önce blendır yerine misalı süzgeçler kullanılmalı diye duyuyorum, meetale değen sebzeler vitaminini kaybediyormuş?
-(Bu soruma da kısa bir süre güldü :) Biz cam rende önerirken, hiç bir metal rende cam rende kadar meyve sebzeyi pütürsüz hazırlayamadığı için metali önermeyiz ama onun dışında metal zararlıdır diye bir şey yok , o zaman bebeğe metal kaşıkla da bir şey verilmez olabilir mi böyle bir şey!

Bebeğe hazırlanan besinlerde zeytinyağın ph ının 0.3 olanını bulmalıymışız?
-Böyle şeylere gerek yok.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar, bu arada yeni keşfimiz elmalı yoğurt:)
Tolga yoğurdu ayrı elma püresini ayrı yiyince 4 kaşıktan fazlasını yemiyordu ama şimdi ikisini karıştırdım bir de eline kaşığını verdim kendi ağzına götürünce daha mı fazla hoşuna gidiyor, oyun mu yapıyor bilemiyorum ama yarısını gözlerine,burnuna ve kollarına yedirse de zevkle ilk kez yarım fincan bitirdi:) Hamişlere duyurulur:)

6 yorum:

senem dedi ki...

Meltemcim, yine çok faydalı bir yazı olmuş bu. Benim de benzer sorularım vardı, çok bilgilendirici oldu.

Bu arada çocukları ne zaman tanıştırıyoruz? Mesela ilk randevu için Mayıs desek mi? Hem havalar ısınır, hem de çocuklar biraz da büyür. Ne dersin?

Öpüyoruz Tolga'yı.

Z.EROĞLU dedi ki...

merhaba meltem hanım.çok bilgili bi yazı olmuş yine.kadir bey ne derse benim içn o doğrudur.mesela ben kızıma 1 yaşına kadar demir ilacı verdim.allah tan sorun yaşamdık ama yaşayadabilirimişiz.üstelik hiç tahlilde yapılmamıştı.şarlatan dr trüne denk gelmişiz anlayacağın.

KeLeBeK dedi ki...

merhaba, yazınıza çikolatalı pasta'nın verdiği linkle ulaştım demir damlasını oldum olası sevmemiştim ve kızıma da vermiyordum isabet olmuş vermemeye devam edeceğim
sevgiler

Yesim dedi ki...

Merhaba,
Ben de yaziniza Senem'in verdigi link sayesinde ulastim.

Affiniza siginarak burada (Amerika'da) 1 yasina kadar uygun gormuyorlar inek sutunu demek istedim. Biraz arastirmasini yapin isterseniz. Sanirim sindirim sistemleri henuz inek sutune uygun olmadigindan onerilmiyor. Bir de inek sutunun icinde yeterli besin degeri yok o yas icin, mama ve/veya anne sutu daha iyi.

Sute alistirma diye bir sey gerekli mi bilemiyorum siz hala anne sutu veriyorken.

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Merhaba
Yazinizi zevkle ve merakla okudum :)
Oncelikle sunu soylemek istiyorum ki tum doktorlar farkli seyler soyluyorlar ozellikle Amerika ve Turkiye cok cok farkli .Bende ayni sekilde cam rendeyi vitamin acisindan daha iyi biliyorum Metal zararlidir diye birsey yok tabiki ama marulu bile bicakla degil elle demezler mi ?Kavanoz mama ver diyor benim doktorum ,hatta eti bile .Istanbulda arkadasima aman evde yapin demis doktor ??
Onun disinda yurutec kiz yada erkek farketmiyor asil konu bebegin kaslarinin gelismesi. Yillarca bircok bebek onlarla buyudu kimsenin kas yapisinda bir yamukluk yok bu yuzden AMA simdi doktorlar dogru bulmuyorlar.
Bende aklima takacagima diyorum , bosver ..Tutuna tutuna yuruyor birde kamyon aldik onun arkasinda iterek gidiyor ...Hayirlisi :))

Adsız dedi ki...

Meltemcim

ben blogunu surekli okudugum icin artik kendimi yakin goruyorum meltemcim diyorum :)
Kadir bey gercekten cok iyi bir doktor galiba " Anne olunca Anladim " programinda takip ediyordum kendisini ama karsida oldugu icin ona gidemiyoruz biz.
benim oglumda 5. ayina yeni girdi beni simdiden su ek gidalar dusundurmeye basladi. kadir beyin verdigi bi liste varsa paylasirmisin canim mesela su corbalar-kahvalti falan?

Bizide bilgilendiriyorsun cok tesekkurler..