26 Mart 2009 Perşembe

Son 1 Hafta...

Son bir haftada aslında bir sürü şey olsa da benim yazacak halim hiç olmadı.
Önce "Bebeğinizin Beslenmesi" konulu bir seminere gittim. Konunun uzmanı hastalanınca yerine bir diyetisyen geldi. Konusunda deneyimli biri olsa da semineri yönetme becerisi ayrı bir durum, maalesef bunu bceremeyince çok da verimli bir seminer olmadı. Topluluk genelde de 1 yaşından büyük çocuğu olan annelerle dolu olunca benim gibi ek gıda ile ilgili açıklama bekleyen annelere pek yaramadı. Hatta daha çok bilgi kirliliği yarattı diyebilirim. Mesela ben Tolga' ya her sabah kibrik kutusu büyüklüğünde keçi peyniri veriyorum, ancak diyetisyen labne peynir önerdi. Şekerden mümkün olduğunca uzak tutmamız gerektiğini bir kaç kez belirtti ve muzda da çok fazla olduğu için önermiyor buraya kadar belki tamam ama ben Bebe bisküvilerini sorduğumda evet içerisinde fazla şeker var dedi ancak bize dağıttı örnek bir günlük beslenme tablosunda her güne iki bisküvi vermiş yani bunun gibi pek çok çelişki vardı ve onca anne içerisinde onca telaşlı annenin sorularıyla zaten bu konulardan yorgun olan beynim iyice sulandı ve dörtgözle Tolga'nın iyice yorduğu babasının beni beklediğini gördüm:)
Son bir haftadır yazmıyorum ama Tolga'da son sürat gelişmeler var, unutmadan not almam gerek.
Sanırım 3 gün önce ilk kez çok ama çok net bir şekilde Ba-Ba dedi. Tabiki bilinçli olarak babasına demedi ama çok net bu sesi çıkardı. Çoğu zamanda ağzını baba diyecek şekilde oynatsa da sesi her zaman çıkartamıyor. Babamız da Tolga' nın bunu bilinçli yapmadığını bilse de mest ötesi olduğunu farkediyorum:)
Yine son iki gündür kendince bir oyun geliştirdi.Kucağımızdayken ağzından emziğini çıkartıp bizim ağzımıza götürüyor, biz, emermiş gibi sesler çıkardığımızda da katıla katıla gülüyor:)
Ama herşeyden önemlisi 25 Mart Çarşamba yani dün Tolga ilk kez emekledi:) Hızlı bir şekilde sürünerek halının bir ucundan diğerine gidiyor. Nedense oyun halısının dışı daha cazip geliyor, iki sn yanından ayrılıyorum geldiğimde parkede oynadığını görüyorum ve bir yanım çok sevinsede diğer yanım artık beni daha zor günlerin beklediğinden emin:)

Bu hafta bir de Ayaz ile Tolga'nın yine oyun günü vardı:) Akşam olduğunda üzerimden tren geçmiş gibi olsada ikisini seyretmeyi, komikliklerini, yeni gördükleri objelere tepkilerini görmeyi, vakit geçirmeyi hiçbir şeye değişmem.

3 yorum:

Betül dedi ki...

oo Meltemcim emekleme başladıysa sana kolaylıklar diliyorum.Artık daha yorucu günler seni bekliyor.Korkutmak istemem ama:)

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

meltem
emziği biz de emer gibi yapınca tuna da bayılıyo gülmekten. ne şebekler di mi?
beslenme konusu çok çetrefilli gerçekten. etrafta o kadar bilgi kirliliği varken doğruyu bulmak çok zor olabiliyor bazen. ben bebe bisküvisi, labne gibi tartışmalı gıdaları çok az veriyorum. haftada 1 bile olmuyor yani o kadar az.
bu arada demir damlasıyla ilgili kafam rahatladı. demirin fazla olması için o ferrum şişesinin yarısını falan her gün vermemiz gerekiyormuş ki fazla gelsin. senin dr. biraz nevi şahsına münhasır bi adam sanırım, zira bu tezi savunan başka dr. duymadım ki tonla dr.a sordum. artı demir eksikliğinin tedavisi çok ama çok zor olabiliyormuş ilerki yıllarda.

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

meltem
emziği biz de emer gibi yapınca tuna da bayılıyo gülmekten. ne şebekler di mi?
beslenme konusu çok çetrefilli gerçekten. etrafta o kadar bilgi kirliliği varken doğruyu bulmak çok zor olabiliyor bazen. ben bebe bisküvisi, labne gibi tartışmalı gıdaları çok az veriyorum. haftada 1 bile olmuyor yani o kadar az.
bu arada demir damlasıyla ilgili kafam rahatladı. demirin fazla olması için o ferrum şişesinin yarısını falan her gün vermemiz gerekiyormuş ki fazla gelsin. senin dr. biraz nevi şahsına münhasır bi adam sanırım, zira bu tezi savunan başka dr. duymadım ki tonla dr.a sordum. artı demir eksikliğinin tedavisi çok ama çok zor olabiliyormuş ilerki yıllarda.