Lilypie Breastfeeding PicLilypie Breastfeeding Ticker

14 Mart 2009 Cumartesi

Oyun Grubu


Uzun zamandır takip edenler biliyor ama yine de hatırlatayım: Oğlumla aynı gün yeğenim dünyaya geldi, 5 saat ara ile:) İki kardeşin aynı gün çocukları dünyaya geldi yani. Bunun her zaman çok özel birşey olduğunu düşündüm. En azından şimdilik apartman çocuğu olacak gibi duran Tolga ve Ayaz için yaşıtıyla birarada büyüyecek olması açısından çok büyük şans. Şimdilik haftada bir gün rutin şekilde biraraya geliyorlar ve ben her hafta ikisindeki değişikliği şaşırarak izliyorum.
İkisiyle tüm gün birlikte olmak gerçekten çok ama çok yorucu. Yani ben bir tane ile yorgunum diyorsam siz düşünün. Akşam oturduğum yeri bilemiyorum ki evde annemle birlikte bakıyoruz. Biri mama sandalyesinde yedikten sonra sıradaki geliyor bu da yaklaşık 1 saat demek:) arkadan altlar değişiyor, neyseki ikisi aynı saatte yatıp aynı saatte kalkıyor. Oyun esnası da komik. Hangisi bir oyuncak tutsa,öbürü onu görüyor onu almak istiyor. Biri emzik emerken öbürü onu ağzından çekiyor kendi ağzına takıyor, daha neler neler... Çok komikler, çok şirinler, her geçen gün daha çok birbirlerini keşfediyorlar. Birinin annesi öbürünün halasıyım ama Allah biliyor ya gram ayırt edemiyorum, ikisinide bitiyorum:)
Sevgili Ayça' nın tabi benim ki gibi bir kaderi olmadığından:) Erin' in yaşıtlarıyla olmasını sağlamak adına oyun grubu çalışması yapmıştı. Çocuklar sayesinde anneleriyle de güzel bir dostlukları oluştu. Onları takip ettiğim sıralarda ben hamile bile değildim ama bir gün ben de bebeğim için böyle bir şey yapacağım demiştim. Henüz fırsatım olup onunla konuşamadım çünkü bu işte en iyi tecrübesi olan o yani nasıl grubu bir araya getirdi, oyun günlerinde çocuklar için nasıl çalışmalar yaptı, bildiğim kadarıyla ev sahipleri için bile kural koymuşlardı. Kendisiyle oturup kouştuktan sonra daha net birşeyler oluşturacağım ama en azından böyle bir çalışma içine girsem talep olur mu vs. içindir bu post.
Tolga ile hemen hemen yakın zamanlarda olan bebişleri haftanın belli bir günü ki bana göre şimdilik haftada bir gün yeterli çünkü karşısındaki bebekle henüz çok çok yeni iletişim kuruyor aslında en iyi zamanları 9 aylıkken olacak ama zaten 7. ayın içerisindeyiz. Böyle bir grupla tanışıp, biraraya gelme, hazırlık aşamaları ancak oluşur diye düşünüyorum.
Sözü fazla uzatmadan ben bir oyun grubu kurmayı düşünüyorum. Şimdilik algılayışları ve düzeyleri çok önemli olduğundan 6-7 aylık bebekler için ama dediğim gibi ne zaman toplanmayı başarırız bilemiyorum o yüzden bu ay aralığı şimdilik verilmiş bir durum, sadece böyle bir çalışmaya girsem talep olur mu merakı içindeyim. Takip edenler bilir Erinde ben bu çalışmanın çok net faydalarını gördüm. Çok daha girişken, paylaşımcı, çok erken dönemde derdini anlatabilen, ne istediğini bilen, herhangi bir oyuncağı görür görmez ne yapacağını bilen bir çocuk oldu. Bu oyun grubunun her çocuk için faydalı olduğunu tartışmasının kabul etmek lazım. Şu da bir gerçek ki iş annelerde bitiyor. Gerçekten özellikle erken dönemde yorucu olabilir, günün sonunda belki bir daha götürmeyeyim bile diyebiliriz :) ama inanın çok kısa sürede ne kadar geliştiklerine inanamayacaksınız.
Mail adresim meltkumtepe@gmail.com bu ay grubu bebişi olan, İstanbul' da yaşayan katılmak isteyen, görüş bildirip, sorusu olan herkesle yazışalım, ortak bir karar alalım, en azından katılım olacak mı onu görelim. Bu esnada ben de boş durmayacağım. Araştırmalarım, yeni bilgilerim oldukça yazacağım.

2 yorum:

AycA dedi ki...

Meltemcim
İstersen oyun grubunun mail listesine üye ol. Orada sizin ay grubunda bebekler vardır belki bir de oraya sor derim
Bir de oyun oynamaları için çok erken :=) bu ay gruplarindaki toplanmala rgenelde annelere cok iyi geliyor bebeklerde bir arada sürünerek birbirlerine bakıyorlar hepsi bu .. yani kendi türlerinden birilerinin olduğunu görüyorlar.
http://groups.yahoo.com/group/oyun_grubu/
buradan listeye üye olabilirsin
Biz başladığımızda bizimkiler 10 ay civarındaydı uzun vadede ve istikrarlı bir devamlılıkla cok faydasını gordum ben .. bir ara aslında yüzyüze konusalım yazınca bazı şeyler dogru anlaşılmıyor anlatamıyorum daha dogrusu

Betül dedi ki...

Meltemcim aslında çok iyi fikir bende katılmak ve özellikle seni ve tolgayı tanımak isterdim ve Efem e tanıtmak isterdim.Fakat mesafe gibi bir sorunumuz var.Yani birbirimize çok uzağız.Ama kimbilir belki bir gün tanışma imkanımız olur.Ne güzel olur değilmi...