Lilypie Breastfeeding PicLilypie Breastfeeding Ticker

30 Ocak 2007 Salı

Cornfleks'li Tavuk


Patatesden sonra en çok sevdiğim yemek işte... Biz bu lezzeti o kadar çok severiz ki yılbaşı menümüzde bile kesinlikle bu tavuk vardır. Şimdilik tarifini veriyorum sadece ama en kısa zamanda resmini de bulabileceksiniz.

Malzemeler:
  • Bir paket kalça kemiksiz tavuk (6 ' lı yada 8' li paketlerde)
  • 1 paket krema
  • 2 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı soya sosu
  • 1 tatlı kaşığı hardal
  • Karabiber
  • Tuz
  • Tavukların üzeri için sade mısır cipsi (cornfleks) yada tuzlu cipsler (panço, ruffles)

Hazırlanışı:

Geniş kapaklı bir kapta krema, sarımsak rendesi, isteğe göre arttırıp eksiltebileceğiniz kadar soya sosu ve hardal, tuz ve karabiberi karıştırıp tavukları da bu sosa her tarafları sosla karışıncaya kadar bulayın. Ben soya sosu ve hardal evimde bulunmadığı zamanda geri kalan malzeme ile bu tavuğu yaptığımda aynı tadı aldım yani tamamıyla bu malzemeler isteğinize ve elinizin altında bulunmasına bağlı. Tavuklar bu sosta ne kadar fazla bekletilirse o kadar çok lezzetli olduğundan en az 1 saat bekletmenizi ve sosun iyice tavuklara sinmesini sağlamalısınız. Daha sonra dilerseniz cornfleksle dilerseniz de panço cipsini tavukların üzerleri için kullanabilirsiniz. Bütün cipsler hemen hemen aynı tadı vermektedir. Kullandığınız cipsi, tavuk adedinize göre dilerseniz robotta un haline gelmeyecek kadar çekebilir yada bir poşetin içinde yumruklarınızla küçük küçük parçalar haline getirebilirsiniz. Tavukların her tarafına bu parçaların yapışmasını sağladıktan sonra borcama alıp yaklaşık 50 dakika 200 derece fırında pişiriniz. Kalça tavuk yağlı olduğundan borcama yağ koymanıza gerek yoktur. Bu tarifi tavuğun göğüs kısmından yapınca aynı lezzeti maalesef veremiyor çünkü göğüs eti oldukça kuru kalıyor. Kesinlikle en kısa sürede yapmanızı tavsiye ederim. Özellikle çocuklarınız bu tarife bayılacaklar çünkü fast-foodlarda yenilen tavuklardan bile lezzetli oluyor ve tabiki çok daha sağlıklı...

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Eş-Dost-Akraba tarafından aranıp tarifi istenen ve artık Meltem'in ismiyle birlikte anılan tadına doyulmaz bir tavuk yemeği... Özellikle konuklarınıza yapabileceğiniz lezzetli ve nispeten kolay ama topladığı beğeni büyük bir menü. Hiç vakit kaybetmeden deneyin derim, vazgeçemeyeceksiniz.
Eline sağlık karıcım...

Meltem :-) dedi ki...

Canım benim...Teşekkür ederim senin desteğin olmasa bir çok şeye başlayamazdım bile. Bu benim için çok önemli..Ve biliyorumki bu işten en karlı sen çıkıyorsun çünkü yaptığım her yeni yemeği önce sen tatmak zorundasın :)

butterfly dedi ki...

Meltemcim ellerine sağlık görüntü mükemmel; malzemeleri düşününce tadının da mükemmel olduğunu hayal edebiliyorum zaten:).
Mutlaka deneyeceğim, sevgiler..
aslı

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,değişik ve güzel bir tarifle katılmışsın etkinliğe...Selam ve sevgilerimle....

Adsız dedi ki...

Meltem Hanım,
Hafta sonu cornfleksli tavuk tarifinizi denedim. Cornflekli tavuk mu olurmuş beni aç mı bırakıcan diye önyargılı davranan kocam, bütün akşam boyunca yemek çok güzeldi diyerek beni şımarttı:) Tarif için çok teşekkürler

Meltem :-) dedi ki...

Sevgili aslı serin mavı ve ahu hanım begenmenıze ayrıca çok sevindim inanın bu yemek bizim evde de ozal gunların yemegidir sevgiler

Adsız dedi ki...

bu krema nasıl bısey markası var mı

Meltem :-) dedi ki...

Merhaba,

mis yada tikveşlinin hazır süt kreması...