Lilypie Breastfeeding PicLilypie Breastfeeding Ticker

30 Ocak 2007 Salı

Mücver


Her okuldan geldiğimde, evimizde kokusunu duyduğumda benim için yapıldığını bildiğim nefis bir tat... Annem sağolsun hiç kırmayıp özenle tek tek uğraşarak benim için yapardı. Geçen haftasonuda ben yaptım ve hem babama hem de arkadaşıma ayırdım. İkisinden de çok olumlu yorumlar aldım, bayılmışlar:)

Malzemeler:
  • 3 adet kabak
  • 3 adet yumurta
  • 2-3 adet taze soğan yada 1 büyük kuru soğan
  • Yarım demet dereotu
  • Yarım demet maydanoz
  • Nane
  • Tuz
  • Karabiber
  • Un
  • Kızartmak için sıvı yağ

Hazırlanışı:

Kabakları rendenin iri kısmı ile rendeleyin. ben 3 tane kabaktan yaptım ama daha fazla yapmak isterseniz yumurtaların adedini kabakla aynı oranda arttırmayı unutmayın. Dereotu ve nane mücverin ana tatlandırıcısıdır. Dereotlarını ve soğanları küçük küçük dilimleyin. Taze soğanla yapıyorsanız ki ben bunu daha çok tavsiye ederim, yeşil kısımlarını da doğrayıp ilave edin. Nane mücvere çok yakışan bir baharat olduğu için yaklaşık 1 yemek kaşığı kadar koyabilir, acı seviyorsanız çok az da pul biber ilave edebilirsiniz. Karabiber ve tuzu ilave ettikten sonra bütün malzemeyi iyice karıştırın. Kabaklar çok çabuk su salar bu nedenle karışım sulandıkça azar azar un ilave etmek gerekiyor.Bunun belli bir ölçüsü yok, karışımın sulanmasına bağlı olarak birer tepeleme yemek kaşığı kadar ilave edilebilinir.

Teflon tavaya yüzeyini kaplayacak kadar sıvı yağ koyup, yağın kızmasından sonra hazırlanan karışımdan bir yemek kaşığı malzemeyi alıp kaşığın ters yüzeyiyle mücvere yuvarlak şekiller vererek tavada kızartın.

Hiç yorum yok: