Lilypie Breastfeeding PicLilypie Breastfeeding Ticker

26 Şubat 2007 Pazartesi

Pazar günü çok sevdiğimiz arkadaşlarımızla güzel bir çay saati yaptık. Yaptığınız yemeklerin sevilerek yenmesi ve bittiğini görmek eminim bu işi zevkle yapan herkesin hoşuna giden birşeydir. Bir kere daha farkettim ki ben bu hazırlıkları yaparken bütün bir haftanın stresini, sıkıntılarımı unutuyorum helede arkadaşlarımdan yemeklerle ilgili güzel sözleri duyunca. Bence günün favorisi kısırımdı.Kısırın tarifini daha önce siteme koymuştum ancak ilave olarak yeni öğrendiğim bir tat daha ekledim, kimyon...Kesinlikle tavsiye ederim bu kadar yakışan bir lezzet olacağını bende beklemiyordum. Diğer favorim ise tiramisu...Diğer siteleri gezerken yüzlerce tarif gördüm ama hep ufakta olsa bir farklılık vardı.Benim tarifim de onlara göre değişik ve çok beğenilen bir tarif. Kekim bu sefer annemdendi, havuçlu cevizli...Ben cevizli yaptım ama fındıklısıda nefis... Özellikle fazla şekerli olmamasına dikkat ediyorum ki kekte o lezzetteydi.Ve diğer tarif mantar kurabiye...Hem görüntüsü hem ağızda dağılan tadıyla yine denemenizi tavsiye ettiğim bir tat.

Tiramisu


Malzemeler:

  • 1 hazır kakaolu pandispanya
  • 1 büyük kupa sıcak su
  • 2 yemek kaşığı neskafe
  • 1 küp şeker
  • 2 kapak viski

Kreması için:

  • 1 yumurta
  • 3 çorba kaşığı şeker
  • 3 çorba kaşığı un
  • 2 su bardağı süt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket labne peyniri

Hazırlanışı:

Yumurta, şeker, un, süt ve vanilya muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirilir ve soğumaya bırakılır. Bu sırada bir kupa içine hazırlamış olduğunuz sıcak su ile neskafe, 1 küp şeker ve 2 kapak viski ile karıştırılır ve karışımın yarısı ile hazır pandispanyanın önce taban kısmı ıslatılır. Soğuyan krema karışımının içine labne peynir ilave edilip mikserle karıştırılır ve karışımın yarısı kekin ortasına konularak diğer yarısı ile üzeri kapatılır. Neskafeli karışım ile kekin üst kısmı da ıslatıldıktan sonra kalan kremayla kekin tamamı kaplanır. Üzerine servisten önce tel süzgeç yardımı ile kakao serpilir.

Mantar Kurabiye

Malzemeler:

  • 1 paket margarin
  • 2 yumurta
  • 1 bardak pudra şekeri
  • 2,5 bardak un
  • 200 gr mısır nişastası
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • üzeri için kakao

Hazırlanışı:

Tüm malzemeleri karıştırıp hamur yaptıktan sonra ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın. Ufak bir şişenin kapağını önce kakaoya batırın sonra kapağı kurabiyelerin ortasına hafifçe bastırın ve resimdeki şekli almasını sağlayın. 200C fırında 30-35 dakika pişirin.

2 yorum:

su34 dedi ki...

Merhaba Meltem'cim..

Ben bir tiramisu özürlüyüm sanırım:) Kıvamını tutturamıyorum. İstediğim kıvamda olmuyor daha doğrusu.

Labne peyniri biraz daha fazla mı koysam acaba? Diri durmuyor yaptığım tiramisu.

Detay verir misin?

Teşekkürler

Meltem :-) dedi ki...

Aslında tam olarak beğendiğin kıvam nasıl bilemiyorum ama malzemeler tam ve eksiksiz yani labneyi fazla koymangerekmiyor 200 gr.lık pınar sade labne peyniri yeterli oluyor. Keki daha az ıslatsan belki diriliği istediğin gibi olur ama tiramisunun özelliği o ıslaklık ve yumuşaklık. Hazırlanan krema karışımı hem içi hem üstü için yeterli oluyor.Bu malzemelerle bir deneme daha yapıp sonra tekrar haberleşelim beğenmediğiniz kısmı ne ise ona göre daha uygun bir yöntem bulabilirim.Sevgiler,